AVA!


Olipahan omituinen kisapäivä. Tuomarina toimi Allan Mattson. Radat olivat mielestäni helppoja, ei mitään erikoista, mitä ei muka osattaisi Eldan kanssa. Ensimmäisenä ratana oli hyppäri. Meno oli todella sujuvaa. Loppusuorana oli suora putki ja kolme estettä, joisa ensimmäinen oli okseri. Loppusuora  oli suoraan yleisöä kohti, eikä poistumisaluetta kohti, jonka taakse olin lelun jättänyt. UPS! Koiran irtoamisessa ei ollut moittimista. Juoksi minkä kintuista pääsin, mutta jälkeen jäin. Eldapa päätti, että maali oli toisiksi viimeinen este ja säntäsi postumisalueen kautta lelulle. Viimeinen este siis jäi välistä. Olin aivan ihmeissäni, että miten on mahdollista menettää hyvä nolla rata viimemetyreillä, varsinkin kun juostiin vain suoraan. HUOH!. Toisaalta on niitä lelulle varastamisia ja viimeisen esteen ohituksia tapahtunut paremmissakin piireissä. Itseäni voin syyttä, kun laitoin lelun ihan väärään paikkaan ja Eldahan toki näki sen että mihin lelun laitoin. Voitte arvata että palkka ei ollut odottamassa enää muilla radoilla. Mitä nyt aikoja katselin, niin luultavasti oltaisiin oltu kolmansia ja serti meni ensimmäiselle, joten ei nyt niin kovasti harmita, koska kyseessä oli Hyppyrata. Sanoin ennen rataa, ettei tätä tarvi kuvata ja onneksi ei kuvattu, koska muuten oisin itkeny kotona katsoessani sitä maalisuoraa. :D

Toisena oli agirata, joka myöskin vaikutti ihan kivalta. Ainoana ongelmana että saan koiran ns. väräänpään putkeen ja tottelemaan mun valssia. Kolmannen esteen pyörityksessä tuli jotain sähläystä ja Elda pyöri kahteen otteeseen itsensä ympäri. Videolta katsoin, niin eihän mun kädet ollu kropassa kinni lähelläkään, vaikka mun mielestä niitä olin pitänyt. Tästä johtui varmasti epäselvyys pyörityksessä. No luulin että saatin kielto itsensä ympäri pyörimisestä ja suusta lensi muutamat ärräpäät. Päätin että nyt mä saan sen tekemään kontaktit ja tulemaan siihen valssiin. Mä kaivoin "JO asenteen" eli "Juha Orenius asenteen" ( tää on sit mun oma keksimä nimitys :D) tai siksi mä sitä kutsun kun se muo on koutsannut ja vaatinut siihen että mähän otan  haltuun sen koiran ja käytän ÄÄNTÄ. Ja siitä oon kyllä koko Sertin arvoisesti ylpeä, että vaikka valssi oli hiukka myöhässä ja Eldahan meinasi lipua sinne toisen pään putkeen, niin sain sen taisteltua sieltä mun hallintaan ja vietyä sinne toiseen päähän.  No mutta siis en tiennyt maaliin tullessa, että saatiin edes nolla ja myöhemmin kuulin, että vielä Serti ja sen myötä Eldasta tuli Agilityvalio. Näin perfektionistina olisin tosin halunnut sen valioitumis sertin vähän sujuvammalla radalla, mutta kelpaa tämäkin. ;) Niin ja mullahan oli tosiaan käynyt laskumoka arvokisanollienkin suhteen. Olin luullut että meillä oli nollat kasassa jo ennen joulua, mutta tajusinkin tässä just, että Hyppynollia on vaikka kuinka, mutta yksi Aginolla uupui. Nyt tuli ne viimeinen SM-kisa nollakin vielä, että sekin huokaus ja helpotus samalla kertaa.

Kolmannella radalla oli kieltämättä hieman keskittymis ongelmia, kun olin niin intona Sertistä. Tokalla esteellä kielto, kun jotenkin epämääräsesti kai merkkasin takaakierron. Päätin että nyt harjotellaan niitä kontakteja, kun niitähän me tultiin oikeastaan treenaamaankin. No ei ainakaan varastanu, mutta hiipi sitäkin enemmän. Keinulla kesti hyvin sokkarin, mutta taas jäi aika ylös, jolloin keinu on hitaampi. Mikä ihme taantuma sille on keinulle tullu. :/ Puomilla ja jopa A:lla hiipi aivan hirveästi,eikä tullut loppuun asti. Ja mähän ahdistun moisesta. Kontaktitreenit siis jatkuu. Tokavika rima vielä lopussa alas, ja eipä Elda sitä edes yrittänyt hypätä kunnolla. RÄYH!:/


Olen ruusukkeiden suhteen asennevammainen, eikä Eldasta siksi oteta mitään Sertiruusukekuvia. Just muuttotavaroiden pakkailun yhteydestä hävitin niitä aika monta. Voisin sanoa, että ne onturhista turhimpia. Tavoistani poiketen otin kuitenkin kuvan tosta AVA- ruusukkeesta, koska se oli oikeasti kerrassaan upea. ;) Ehkä mä tän voin säilyttää.
P.S Aika tyhjältä näyttää Kouvolan kämppä. Siivoilut odottaa.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit