Hyvää menoa molempien kanssa, MUTTA...

Pihkan kanssa oltiin pitkäperjantaina Tsaulla kisaamassa kakkosissa kolme rataa. Ensimmäisellä radalla minulle tuli niin jäätävä ohjausvirhe, etten itse edes viitsi rataa katsoa. Lisäksi siellä tuli lentokeinu ja keppivirhettä muutamaan otteeseen. Keinun uusimisellakin Pihka meinas tulla melkein keinusta läpi. Ehkä Tsaun kevyt keinu vähän yllätti. Ainoat lentokeinut Pihkalla on tullut just Tsaun keinulla. Toinen ja kolmas rata aivan törkeen hyvää menoa, mutta Pihka ei osannut millään radoilla keppejä. Meni kyllä oikein sisään, mutta tuli jokaisella radalla aivan oudosti keskeltä keppejä ulos, jota en muista milloin olisi treeneissä tehnyt. Okei Pihkan vire oli nyt kisoissa korkein mitä koskaan ja taas oli yksi pykälä lisätty vauhtia lisää. Pihkahan kävi suorastaan ihan kuumana siellä odottelu vaiheessa kun näki edellisen menevän. Itse suorituksen aikana se on kyllä niin tyyni ja hiljainen. :D En mä muuta keksi kuin, että Tsaun metallikepit ovat todella oudot Pihkasta. Epiksissäkin sillä on tullut keppivirheitä juuri metallikepeillä, mutta Tsaun muilla kepeillä ei ole tullut virheitä. Ymmärtääkseni matallikepit ovat normikeppejä joustavammat ja ehkä Pihkalla sekosi rytmi sen vuoksi, eikä pystynytkään hallitsemaan vauhtia kepeillä. Vaikea sanoa. Käytiin kisojen jälkeen testaamassa niitä keppejä ja tuli niistä muutamaan otteeseen ulos myös treenitilanteessa, vaikkei edes ollut niin kovassa vireessä. Jotenkin tuollaisesta jää vaan itselle sellainen kysymysmerkki ja epäluotto, että osaako se varmasti ne kepit, vaikka kyllähän se osaa, muttei näköjään kaikilla erilaisilla kepeillä. Pihka ei toisella radalla edes pystynyt korjaamaan keppejä vaikka annoin kaksi mahdollisuutta, joten selkeesti se ei vaan osannut niitä. Ei sitten jääty jankkaamaan, etten painostaisi sitä liikaa ja päätin jatkaa radan loppuun hyvällä fiiliksellä. Kontaktit oli kyllä hyvät. Käännöskäsky puomilla tuli videoiduista ensimmäisellä radalla hieman liika myöhään, muutta Hyvin Pihka osui ja homma jatkui sujuvasti. Vikan radan A meni kyllä hieman lentämiseksi, mutta osui kuitenkin vaikkei takajalkaerottelua tullutkaan varmaan juuri tuon lentämisen takia.
alla tämän radan ratapiirros
http://agi-petteri.fi/data/documents/20150403_TSAU_2D_Agi.gif
 http://agi-petteri.fi/data/documents/20150403_TSAU_2B_Agi.gift Tää alempi Kermisen rata ei tullut videoitua, eikä kyllä osattukaan sitä.  8. putkesta sain ohi kun panikoin ehtimistä ysille ja taas ysi kusahti kun panikoin puomia. Ja sitten oli se keinu ja kepit vielä. :D

Tänään oli sitten Eldan vuoro. Oltiin kahdella agiradalla. Ekana oli Kermisen suunnitelema rata. Meno tuntu huikeen hyvältä. Rytmitys ja kaikki toimi, kunnes kepeille viennissä nostan ohjaavan käden aivan liian ylös ja teen vielä jonkun heittoliikkeen sillä kädellä. Tokassa välissähän sitä oltiin. Tuon keppivirheen kyllä otan oman ohjauksen piikkiin. :/  Eldan kanssa on kyllä niin pienestä kiinni kun alkaa palaset loksahdella ja tulosta tulla, mutta agility on pikkujutuista kiinni. Toisessa radassa ei ollut kehumista. Homma kaatui jo heti alkuun putki-A erotteluun ja siitä ei kyllä saatu pakkaa koko radalla kasaan.
alla ratapiirros.
http://agi-petteri.fi/data/documents/20150404_TSAU_3B_Agi.gif

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit