Oreniuksella toista kertaa

Juoksukontakteista sen verran, että pitää peruuttaa vähän taaksepäin. :D Sain Moonalta, jolla kokemusta niistä aika paljon enemmän kuin itselläni, hyviä ohjeita  etenemiseen ja yleisestikkin kaikenlaisia vinkkejä niitä ajatellen. No ainakin ollaan jo pikkasen tehty etukäteen tuttavuutta kapeaan puomiin. :D Niistä myöhemmin kun päästään toteuttamaan ohjeita.

Eilen käytiin Oreniuksen Juhan ohjauksessa molempien kanssa. Pakkovalsseista saatiin Eldan kanssa kehuja, että ovat varmat ja toimi vaikka mulla oli jalat jo ihan hapoilla. Sen sijaan valsseihin ja poispäinkäännöksiin sain ohjeeksi treenata muutaman esteen pätkissä sitä että merkkaan esteen ensin jonka jälkeen teen valssin tai poispäin käännöksen. Nyt tuppaan aloittamaan niiden teon valuen ja esteen merkkaus jää puolitiehen, jolloin Elda rupeaa kokoamaan liianaikaisin, siitä tulee epävarma ja vauhti hidastuu. Mä sain itsekkin oivalluksen tästä ja oon oikeastaan oottanut että joku vaan sanoisi ja huomaisi, että mikä mättää. Sitten sain noottia myös siitä että ei riitä pelkkä ohjauksella haltuunotto vaan myös ääni otettava mukaan, joka mulla välillä unohtuu. Mun pitäisi ottaa huomioon radalla koiran linjat ja sitä myöten hämyesteet. Yhdessä radan kohtaa Elda karkasi kahdesti puomille ja en ollut edes ottanut huomion että se sinne lähtisi, vaikka linja sinne oli selvä. Myös kääntyvissä valsseissa, joissa  mennään kuitenkin esteen toisellepuolelle sain apuja merkkauksen paikkaan. Totakin mä oon pitkään miettiny, että jotenkin se homma ei toimi, nyt tuli siihenkin ohjeistusta. Pitää sitäkin päästä testaamaan itsekseen Eldan kanssa. Näiden juttujen treeneusta siis läksyksi, niin että pienellä radan pätkällä tulee toistoja paljon.

Pihka oli ihana! Nyt oli vire kohdillaan ja toinen kerta vieraassa hallissa. Ärripurinatkin tuli kun joutui lelustaan luopumaan. :)Toisten koirien häiriötä ei kyll kestä yhtään, joten sitä pitäisi ensin päästä treenaamaan omalla hallilla. Pihkan kanssa tehtiin radan kymmentä ensimmäistä estettä pätkissä. Takaakiertoihin lähetyksestä sai kehuja ja hyvät ne olikin. Silti mulla tuli hirmu kiire ehtiä suoran putken toiseen päähän valssaamaan. Eldan kanssa ehdin paremmin, varmasti siksi että sillä menee hypyllä aikaa enemmän kun Pihkan ei tarvitse hypätä ja se ei hakeudu vielä niin hyvin valssiin, että antaisi yhtään ajotusta anteeksi. Mutta onnituttiin muutamaankin otteeseen ja oli niin hirmu kivaa. Puolivalssin ja sivuttaishypyn luki hyvin. Irtosikin jopa ylimääräiselle esteelle. Tuolla on kyllä jo nyt aika kiva estehakuisuus. Kohta se ei oo enää käsissä ollenkaan.:D

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit