Mulle malttia kiitos!

Oltiin Lohjalla kisaamassa Eldan kanssa. Eldalla just tärppipäivät menossa, joten vähän arvellutti kisaamaan lähteminen. Eilen kävin hallilla testaamassa sitä, eikä mitään ongelmia, vaan into piukassa menossa. Takapäätä tyrkytetään pennulle kokoajan ja Pihka puree ja leikkii Eldalla minkä kerkeää. Elda tietysti vaan innoissaan, että jotain tapahtuu. Välillä Eldalla kuitenkin palaa käämit ja ärähtää, kun toinen puree jaloista, eikä kykene kunnon hommiin. Ei noi nartutkaan ihan täysillä kyllä käy, jos aina urosten sekopäisyydestä "motkotan".

Kisaamisessa Elda ihan kympillä mukana. Lähdössä kävi normaalia kuumempana, kun jouduttiin söhläämään pöksyjä pois, ja koitin saada sen pysymään sillä mattoalueella hihnan poisto hetkellä.
Tänään meni jokainen rata mun piikkiin. Ajoissa , ajoissa ja vielä kerran liian ajoissa. Lämmittelyssä Elda kyllä lähetteli kutsuhuutoja kovasti muille koirille ja oli kiihkeänä. Mun narttu oli se kiihkeä tapaus, eikä uroksia edes tuntunut häiritsevän ton touhut. En kyllä mielellään kisaa juoksuisen kanssa, mutta kun oltiin jo ilmottu, e ikä rahoja saa enää takaisin, niin tulipahan tuokin testattua.

Ekana hyppäri, jossa rimat 65. Vähän hirvitti, kun ei olla Sm-kisojen jälkeen treenattu korkeilla rimoilla. Eldalla ei niissä ollut ongelmaa, mutta mulla rytmitys hukassa. Olin kokoajan pikkasen rytmissä edellä, ja sitte toisessa peräkkäisessä takaakierrossa kostautui, vaikka yritin pitkittää merkkiä, niin en pystynyt tarpeeksi ja hyppy väärin päin. Sujuvasti jatkettiin, eikä Elda tajunnut mitään. Tokalta radalta myös hyvä hylly. Tällä kertaa en saanut välistävetoon. :/ Vaikka kuinka olin asennossa ja käskytin, niin koska mun liike jatkui ja jatkui lähti Elda sen mukaan. Loppuun sain hyvän vedätys puomin, jonka Elda kesti, vaikka mulla oli palkka maalissa. (Juoksujen takia palkka maalissa jotta saan sen nopeasti kisan jälkeen haltuun, eikä lähde juoksentelemaan kauemmaksi lelun perässä. Muuten en uskalla kontaktiloppusuorilla jättää palkkaa maaliin, kun on muutaman kerran varastanut..)

Kolmannelta radalta saatiin vitonen puomin alastulolta. En itse edes huomannut virhettä, kun mielestäni otti ja vapautin, mutta en mene vannomaan. Mun piikkiin, koska Elda ei varastanut, vaan tuli ihan mun vapautuksella. Taisin olla hätähousu. Luulin alkuun että vitonen olisi tullut ylösmenolta, koska ainut kontakti tai mahdollinen virhe jota en nähnyt olisi ollurt se, mutta olikin sitten alastulolta. HÖH! Aika oli hyvä ja mitalleilla oltais oltu. Kisoista ristiriitaiset mietteet ja fiilikset. Meno tuntui tosi hyvältä, mutta käsittämättömän typeriä ohjaus virheitä. Radat eivät mitenkään olleet erityisen vaikeita, vaan ihan perus settiä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit