koirat vaihtoon

Päätettiin tänään tehdä vähän erilaiset treenit. Teimme Emman kanssa helpohkon radan ja ohjasimme omien koirien sijaan toistemme koirat. Kumpikaan meistä ei liiemmin ole ohjannut muiden koiria. Emma pääsi samassa testaamaan myös miltä tuntuu ohjata maksia. Elda on mennyt muutaman vieraan ohjauksessa, joten en epäillyt etteikö se lähtisi Emman matkaan. Pihka taas ei ole muiden kuin minun ja kerran Kristianin ohjauksessa mennyt. Siitä ei siis ollut selkoa. Emmankaan koirilla ei ollut juurikaan kokemusta vieraista ohjaajista.

 Elda posotteli perusraivolla Emman kanssa. Minulla oli hieman ongelmaa Åsan ohjaamisessa kun omat koirani ovat irtoavampia ja estehakuisempia. En ole tottunut saattamaan koiraa niin pitkälle. Åsan kanssa piti lähdössä olla aika täpäkkänä, ettei varasta.

Alkuun Pihka oli hyvin hämillään tilanteesta, että ketä tässä pitää oikein katsoa, mutta kun tajusi, että palloja saa vain Emmalta, niin kyllähän se sitten Emman ohjaukseen lähti. Minä kun maltoin vielä pitää siellä radan reunalla turpani kiinni ja olla kehumatta, niin Pihkan ei tarvinnut vilkuilla minuun ja tulla tarjoamaan palloa minulle. Alkuun Pihka lähti varoen Emman kanssa tekemään, mutta vauhtia tuli enemmän jokaisella toistolla. Enemmän se haki ainakin kontaktia Emmaan kuin minuun. Se ei siis toiminut niin itsenäisesti kuin minun kanssa :D

Meikäläisellä ja Iippasella toimi homma heti alkuunsa. Löydettiin heti yhteinen rytmi. Vaikka lähti tuokin ensimmäisellä toistolla kesken radan hakemaan Emmaa, mutta ei ihmekkään kun tällaisen kireän akan kanssa joutuu menemään. :D Kyllä se Iippakin tajusi, että kai tuon kanssa voi agilityä tehdä kun kauheesti kehuu ja leikkii mun kanssa.

Kivaa oli! Vastaavia pitäisi ottaa useamminkin. Agilityn pitää olla hauskaa. :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit