Koko porukalla treenaamassa

Sain kuin sainkin suostuteltua mieheni Kristianin kokeilemaan ohjaamista. Se antelee neuvoja  mulle aina sitä tahtiin, että ajattelin josko se itse kokeilisi miltä ohjaaminen tuntuu. :D

Ensin vähän mun ja Eldan treeneistä:
treenasin siis alkuun Eldan kanssa, jotta saadaan pahimmat höyryt siltä pois, ennen kun Kristian edes kokeilee ohjaamista.

Viikolla kävin kerran Eldan kanssa itsekseen treenailemassa. Tarkoituksena oli saada puomista yhtä kiva kuin putkesta. Tein aika paljon pelkästään putkipumi erottelua ja palkkasin aina, niin yksittäisessä treenissä kuin radankin yhteydestä puomin jälkeen. Lisäksi treenasin itsenäistä puomia, niin että pidättelin koiraa, annoin käskyn ja jäin itse paikoilleen. Toimi ihan sika mageesti nää kaikki. Lopulta kävikin niin että en meinannut saada Eldaa putkeen millään, kun puomi oli niin kiva Eldasta. Edelleenkin tuntuu että Elda ei paljon käskyjä kuuntele. Se  seuraa paljon enemmän ohjausta kuin jotain käskyjä. Musta se on oikeestaan hyväkin asia, koska en kerkeä kauheasti huutelemaan, kun jo pelkkä ohjaaminen vie mun keskittymisen. Koitin Eldan ymmärtävän putkeen ohjaamisen ja puomille ohjaamisen eron. Puomille saatoin, kun taas puomille koitin tehdä jonkinlaista rytminvaihdosta ja pitää käden lähellä kroppaa, jotta en tuuppaisi koiraa yhtään.

Tänään sitten katsoin onko opit mennet perille. Treenailtiin lähinnä eilaisia ratapätkiä, enemmän ja vähemmän suunniteltuja. Ei yhtään virhettä putki puomi erottelussa! Meni aina just sinne minne pitikin. Oon todennut jo niin monet kerrat, että toi koira opettelee varmaan noita asioita unissaa.



Kristianille tein pari lyhyttä suht yksinkertasta ratapätkää, jotta sille jäis hyvä mieli ohjaamisesta. :) Kukaan muu ei oo oikestaan ohjannu mun lisäksi Eldaa, joten en ollut edes varma lähteekö se kenenkään muun ohjattavaksi. No eipä ollut ongelmia. Se oli niin kilttiä ja kuuliaista Krimmulle, että vähän jo kateeksi kävi. Oli niin kivaa kattoo Eldan tekemistä jonkun muun ohjaksissa. :)

Vaikka lelu oli mulla ja mä palkkasin Eldan aina, ( Krimmu ei voinut ottaa kuulemma lelua taskuunsa, koska lelu oli niin likainen :D)niin se ei yhtään vilkuillutkaan minuun päin, vaan täpöllä työskenteli Krimmun kanssa. Mä ihan yllätyin tästä. Mun neuvojahan ei kovin innoissaan otettu vastaan, urputus oli kova, mutta onneksi muita ei ollut kuulemassa. :D

Kamera ei oikein tottele minuu, tai sit en osaa käyttää sitä vaa. :D

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit